Spørgsmål og svar

Har du spørgsmål omkring Energi+, din aftale eller noget helt tredje? Så er du ikke den eneste. De oftest stillede spørgsmål har vi samlet her, så du forhåbentlig kan blive klogere. Ellers er du selvfølgelig altid velkommen til at hive fat i os.

Spørgsmål og
Svar

Hos Energi+ har vi etableret vores egne systemer, og derfor kan vi skære de unødige udgifter fra, som mange store elselskaber tynges af. Vi har prissat os, så det er attraktivt at have os som energiselskab og muligt for alle at gøre en positiv forskel for miljøet.

Alt forbrug af strøm og gas udleder CO2. Vores mission er, at vi sammen med vores kunder udligner vores aftryk én til én. Derfor får alle kunder altid CO2-neutral strøm og gas hos os. Det kan vi tilbyde, fordi vi investerer i klimaprojekter, der med garanti skaber en tilsvarende reduktion af den CO2, vores kunder udleder.

Vi stiller de strengeste krav til vores klimaprojekter, og derfor er alle projekter godkendt og verificeret af Verified Carbon standard og Gold Standard, de mest anerkendte standarder på globalt plan. De er uafhængige og fører løbende, dybdegående kontrol med alle projekter, vi investerer i.

Du kan tilmelde dig Energi+ og blive kunde på siden her. Her vil du blive guidet gennem tilmeldingsprocessen. Det er nemt og hurtigt.

Hvis du skifter til Energi+, så sørger vi for at opsige din aftale med dit nuværende elselskab. Du skal derfor ikke gøre andet end at tilmelde dig via vores tilmeldingsformular her på siden.

Ønsker du en udspecificering af din a conto-regning, som bliver opkrævet den første hverdag i måneden, så er denne altid vedhæftet betalingen i din netbank. Den 15. i hver måned dannes der en endelig faktura over dit forbrug for måneden før. Denne faktura kan du se ved at logge ind på Mit Energi+, hvor du også kan vælge at få dine fakturaer tilsendt på mail.

Hvis du oplever en dobbelt fakturering fra os og din tidligere elleverandør, så sker det kun i første regningsperiode. Det skyldes, at din tidligere leverandør først får besked om dit skift tre hverdage før, at skiftet sker.

Har du betalt forud til din tidligere leverandør og ikke brugt strøm for pengene, får du en slutopgørelse fra leverandøren. Din tidligere leverandør har op til seks uger efter dit skifte til at lave din slutopgørelse.

Alle vores aftaler er variable, timeafregnede elaftaler, hvilket betyder, at du bliver afregnet for det, som strømmen koster på det tidspunkt, du bruger den. Derfor kan det betale sig at planlægge forbruget i de perioder af døgnet, hvor strømmen er billigst.

Vi har desværre ikke vores egen app. En god tommelfingerregel er, at strømmen er billigst mellem kl. 00-06 og dyrest mellem kl. 17-20. Vi anbefale at bruge den gratis app, der hedder Watts. Her kan du tilkoble din elmåler ved at logge ind med MitID, og så kan du følge dit forbrug og priserne i løbet af døgnet.

Et spørgsmål... Har i kulsort strøm
Meld
flytning

Hvis du skal fraflytte din adresse, skal vi have besked fra dig tidligst to måneder før og senest syv hverdage før fraflytningsdatoen. Du kan selv registre din flytning under Mit Energi+ eller kontakte vores kundeservice på 3515 0067, så skal vi nok hjælpe dig.

Ja, selvfølgelig kan du det. Vi kan overtage leverancen på din nye adresse i løbet af et par hverdage. Du skal blot registre din nye adresse under Mit Energi+ eller kontakte vores kundeservice på 3515 0067.

Hvis du ikke giver os besked om, at du er fraflyttet din adresse, så vil du hæfte for forbruget på adressen i op til syv hverdage efter, vi har modtaget besked om din flytning.

Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar i kundeservice på 3515 0067 på hverdage mellem 9 og 15. Du kan også skrive til os på kundeservice@energiplus.dk eller tjekke Spørgsmål og svar.